امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

مدار فرمان کولر 64 ص
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

فهرست :

 

 

 

پیشگفتار

1

چکیده

2

مقدمه

3

اهداف پروژه

4

نقشه مدار

5

عملکرد مدار

6

توضیحاتی در ارتباط با عملکرد قطعات مدار

7

برنامه

9

خصوصیات ATMega32

12

ضمائم

20

 

پیشگفتار

 

آنچه که پیش رو دارید ، گزارشی است از حاصل چند ماه تلاش برای به ثمر رساندن تحقیقات و ساخت پروژه ای با عنوان مدار فرمان کولر که به وسیله تایمر عمل میکند . مطالعه و کار با یک میکروکنترلر غالباً  برای ما لازم و ضروری است و چه بهتر که این یادگیری به روز باشد و زمانی که صرف میکنیم برای میکروکنترلری جدید باشد. یکی از جدیدترین میکروکنترلرهای قوی متعلق به شرکت ATMELبه نام میکروکنترلرهای AVRمی باشد. این میکروکنترولر های8 بیتی به وجود کامپایلرهای قوی مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است. ما نیز از این میکروکنترلر استفاده نموده ایم.

 

چکیده

 

زبانهای سطح بالا یا همانHLL(HIGH LEVEL LANGUAGES) به سرعت در حال تبدیل شدن به زبان استاندارد برای میکروکنترلرها(MCU) حتی برای میکروهای  8بیتی کوچک هستند. زبان برنامه نویسی BASICوCبیشترین استفاده را در برنامه نویسی میکروها دارند ولی در اکثر کاربردها کدهای بیشتری را نسبت به زبان برنامه نویسی اسمبلی تولید می کنند.ATMEL  ایجاد تحولی در معماری، جهت کاهش کد به مقدار مینیمم را       درک کرد که نتیجه این تحول میکروکنترلرهای AVRهستندکه علاوه بر کاهش و        بهینه سازی مقدار کدها به طور واقع عملیات را تنها در یک کلاک سیکل انجام میدهند و از 32رجیستر همه منظوره استفاده می کنند که باعث شده 4تا12بار سریعتر از میکروهای دیگر باشد.

تکنولوژی حافظه کم مصرف غیر فرار شرکت ATMELبرای برنامه ریزی AVRها مورد استفاده قرار گرفته است. در نتیجه حافظه های FLASHوEEPROMدر داخل مدار قابل برنامه ریزی هستند.



نام و نام خانوادگي

پست الکترونيکي

شماره تلفن

64 صفحه word

   

 



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: مدار فرمان کولر 64 ص,

تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

فهرست:   

       – مقدمه....................................................................................................2

فصل اول :

        – اساس كاردستگاههای اندازه‌گيری ......…………….…......………........…….... 3      

        – اساس کارکنتورالقایی تکفاز..........................................................................5

فصل دوم :

–آشنایی با میکروکنترلرهای AVR .................................................................6

       – مشخصات میکروکنترلرATmega16...........................................................9

–       مشخصات میکروکنترلرATmega8...........................................................11

فصل سوم :

EEPROM –       های خانواده AT24CXX..........................................................13

 –       ارتباط سریال دو سیمه I2C) یا (TWI...........................................................15

       – صفحه کلید ماتریسی ................................................................................16

فصل چهارم :

       – برنامه نرم افزاری شارژر.........................................................................17

       – طرح شماتیک سخت افزارشارژر................................................................25

       – برنامه نرم افزاری کنتور..........................................................................26

       – طرح شماتیک سخت افزارکنتور..................................................................31

 

مقدمه:

درکنتورهای الکترومغناطیسی ودیجیتالی مورد استفاده درکشور٬ مشترکین پس ازمصرف برق٬هزینه پرداخت می کنند.قطع برق مشترکین به دلیل نپرداختن هزینه مستلزم حضور مامور شرکت برق در محل٬وپرداخت هزینه وصل مجدد توسط مشترک می باشد.

عدم پرداخت هزینه برق مصرفی توسط بعضی از مشترکین شرکت برق را برآن داشت تا سعی به دریافت هزینه قبل از مصرف کند.پروژه تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری گامی است به سوی پیشبرد این هدف

 

اساس كار دستگاههای اندازه‌گيری:

اساس كاركليه دستگاههای اندازه‌گيری عقربه‌ائی براساس تأثيرميدان روي سيم حامل جريان است كه مكانيسم آنها با هم فرق دارد. دردستگاه اندازه‌گيری با قاب گردان كه در داخل ميدان قرار گرفته دراثر عبورجريان(به نسبت جريان ورودي) عقربه حركت خواهد نمود و برای اينكه با سرعت حركت نكند از يك خفه كن استفاده می ‌شود بنام آمپر يا دمفينگ.

نامگذاری دستگاه ها با توجه به مکانیزم آنها می باشد .مثلا اندکسیونی٬ قاب گردان٬ حرارتی٬ دینامیکی... که از شرح جزئیات دستگاهها صرفنظر می شود.



نام و نام خانوادگي

پست الکترونيکي

شماره تلفن


38 صفحه word

   



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری,

انرژی باد
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

1-1- مقدمه

91 صفحه word

استفاده از منابع انرژی فسیلی و هسته ای، مستلزم هزینه زیاد و افزایش آلودگی محیط زیست و عوارض مخرب ناشی از آن است، از این رو با بروز پدیده بحران انرژی در دنیا و از طرف دیگر پیشرفت تکنولوژی تبدیل انرژی باد، به انرژی الکتریکی که به کاهش قیمت آنها منجر شده، استفاده از انرژی باد اجتناب ناپذیر شده است. سیستم های مبدل انرژی باد، به انرژی الکتریکی از سال 1975 به شکل تجاری و در سطح وسیع در دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند. هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی میکروکامپیوترها و نیمه هادیهای قدرت امکان استفاده از سیستم کنترلی مدرن و در نتیجه تولید قدرت الکتریکی با کیفیت بالا از نیروی باد ایجاد شده است. تجربه نصب و راه اندازی نیروگاههای بادی در کشورهای صنعتی، به خصوص آمریکا و دانمارک نشان داده است که هزینه این سیستم ها قابل مقایسه با هزینه روش های سنتی و متداول تولید انرژی الکتریکی می باشد.

تامین انرژی الکتریکی برای بارهای شبکه با کیفیت بالا و تولید وقفه نیروی برق هدف اصلی یک سیستم قدرت می باشد. برای بالا بردن کیفیت انرژی الکتریکی نیاز است. کمیت های مختلف سیستم قدرت مانند راه اندازی از مدار خارج نمودن، بهره برداری در شرایط توان ثابت و.... کنترل شود. با توجه به ماهیت تغییرات سرعت باد در زمان های مختلف ایجاد شرایط کنترل برای سیستم های قدرت شامل مبدل های انرژی باد به الکتریکی حائز اهمیت می گردد. اجزاء مختلف یک سیستم قدرت بادی شامل: توربین بادی، ژنراتور، کنترل کننده زاویه گام پره و سیستم تحریک می باشد. که هر یک از این اجزاء انواع مختلف داشته و در مدل های مختلف براساس نیاز ساخته می شوند. لذا با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر به این موضوع پرداخته می شود.

باد رایگان است بشر از عهد باستان این نکته را به خوبی دریافته است و آسیاب بادی را ساخته است تا آب چاهها را بیرون بکشد و غلات را آرد کند. امروزه آسیابهای بادی دیگر منسوخ شده اند و جای خود را به مولدهای بادی داده اند که الکتریسته تولید می کنند. بهترین جا برای تاسیس مولدهای بادی سواحل دريا و تپه ها هستند. در این نقاط باد شدیدتر و منظم تر از نقاط دیگر می‌وزد. (برای تولید الکتریسته سرعت باد باید به طور متوسط 5 متر بر ثانیه، یعنی 18 کیلومتر در ساعت باشد.) اما باد این عیب بزرگ را دارد که فقط بعضی روزها و بعضی ساعات می وزد. اگر فقط به انرژی باد اتکا کنیم، به سرعت دچار کمبود الکتریسته
می شویم. پس راه حل چیست؟ راه حل این است که با استفاده از باتریها الکتریسته ای را که در ساعات بادخیز تولید شده است، ذخیره کنیم. راه دوم این است که مولد بادی را با موتوری که با سوخت کار می کند همراه سازیم. و در واقع یک گروه الکترون بوجود می آوریم. به این ترتیب می توانیم وقتی که باد نیست از الکتریسته ای که ماشین دوم تولید می کند استفاده کنیم. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه یا نقاط دور افتاده ای که برق رسانی به آنها ممکن نیست ازجمله در آرژانتین، استرالیا، آفریقای جنوبی ... موادهای بادی می توانند نیاز یک مزرعه، چند خانه یا روستا را به برق تامین کنند. در اوایل قرن 14 میلادی بهره برداری گسترده از آسیابهای بادی در اروپا رایج گردید. اروپائیان بعدها روتور آسیابها را به بالای برجی انتقال داده اند که از چندین طبقه تشکیل می شود. نکته حائز اهمیت درباره آسیابهای مذکور آنست که پره ها بطور دستی در جهت باد قرار داده می شوند و این امر به کمك اهرم بزرگی در پشت آسیاب صورت می گرفت. بهینه سازی انرژی خروجی و حفاظت آسیاب در برابر آسیب دیدگی ناشی از بادهای شدید با جمع کردن پره های آن صورت می گرفت. نخستین مولدهای بزرگ به منظور تولید الکتریسته سال در اوهایو توسط چارلز براش ساخته شد. در سال 1888 ابداع انواع مولدهای بادی در مقیاس وسیع در 1930 در روسیه با ساخت ژنراتور بادی 100 کیلو واتی آغاز شد. طراحی روتورهای پیشرفته با محور عمودی در فرانسه توسط داریوس در دهه 1920 آغاز شد. از میان طرحهای پیشنهادی داریوس مهمترین طرح، روتوری است با پره های ایرفویل و انحنا دار که از بالا و پایین به یک محور عمودی متصل می شوند. در این زمینه، ابداعات دیگری صورت نگرفت و این طرح در سالهای اخیر به نام توربین داریوس مورد توجه قرار گرفته است. توسعه صنعت توربین های بادی، بسیار سریع بوده و در حال پیشرفت است. از ابتدای دهه 1980 تاکنون ظرفیت متوسط توربین بادی از 15 کیلو وات تا 8 مگا وات ارتقاء یافته است. مجموع ظرفیت نصب شده توربین های بادی در جهان به بیش از 25000 مگا وات بالغ می گردد. بنا بر محاسبات انجام شده، از باد در جهان
می توان 105-Ej (هر Ej  ژول) برق گرفت و آنچه در عمل بدست می آید. 110Ej است و پیش بینی شده است تا 2020 میلادی 10 درصد از برق کل جهان از انرژی باد تولید خواهد شد. این صنعت همچنین باعث ایجاد 7/1 میلیون شغل می شود.



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: انرژی باد ,

ادامه مطلب
سیگنال ها و پروتکل ها
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

سیگنال ها و پروتکل ها

کامپیوتر های موجود در یک شبکه به طرق مختلفی می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند اما بخش بزرگی از این فرآیند ربطی به ماهیت داده هايی که از طریق رسانه شبکه عبور می کند ندارد . قبل از اینکه داده هایی که کامپیوتر فرستنده تولید کرده است به کابل یا نوع دیگری از رسانه برسد به سیگنال هایی که متناسب با آن رسانه می باشد تجزیه می شود.این سیگنال ها ممکن است مثلا برای سیم های مسی ولتاژهای الکتریکی برای فیبر نوری پالس های نور و در شبکه های بی سیم امواج رادیویی و مادون قرمز باشند.این سیگنال ها کدی را تشکیل می دهند که رابط شبکه هر کامپیوتر گیرنده ای ٬آنرا به داده های باینری قابل درک با نرم افزار در حال اجرای روی آن کامپیوتر تبدیل می کند .

بعضی از شبکه ها متشکل از کامپیوتر های مشابهی هستند که دارای سیستم عامل و برنامه های یکسانی می باشند در صورتی که شبکه هایی هم وجود دارند که دارای سکوهای (platform) متفاوتی هستند و نرم افزارهایی را اجرا می کنند که کاملا با یکدیگر تفاوت دارند . ممکن است اینطور به نظر آید که برقراری ارتباط بین کامپیوترهای یکسان ساده تر از بین کامپیوتر های متفاوت است و البته در بعضی از موارد این نتیجه گیری صحیح می باشد. صرفنظر از نرم افزارهایی که در یک شبکه روی کامپیوترها اجرا می شود و صرفنظر از نوع آن کامپیوترها ، باید زبان مشترکی بین آنها وجود داشته باشد تا برقراری ارتباط میسر شود . این زبان مشترک پروتکل نامیده می شود و حتی در ساده ترین نوع تبادل اطلاعات ، کامپیوترها از تعداد زیادی از آنها استفاده می کنند.در واقع همانطور که برای اینکه دو نفر بتوانند با یکدیگر صحبت کنند باید از زبان مشترکی استفاده کنند کامپیوترها هم برای تبادل اطلاعات نیاز به یک یا چند پروتکل مشترک دارند .

یک پروتکل شبکه می تواند نسبتا ساده یا کاملا پیچیده باشد .در بعضی موارد پروتکل فقط یک کد است (مثلا الگویی از ولتاژهای الکتریکی ) که مقدار دودویی یک بیت را نشان می دهد و همانطور که می دانید این مقدار می تواند 0 یا 1 باشد. پروتکل های پیچیده تر شبکه می توانند سرویس هایی را ارائه دهند که بعضی از آنها در اینجا نام برده شده  است:

اعلام دریافت بسته(packet acknowledgment) :که ارسال یک پیغام از طرف گیرنده به فرستنده مبنی بر دریافت یک یا چند بسته می باشد. یک بسته جزء بنیادی اطلاعات فرستاده شده روی یک شبکه محلی  (LAN) می باشد.

بخش بندی(segmentation) : که در واقع به تقسیم کردن یک جریان داده طولانی به بخش های کوچکتر می باشد به صورتی که بتوان آنرا در داخل بسته ها ، روی یک شبکه انتقال داد .

 

150 صفحه word



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: سیگنال ها و پروتکل ها,

ادامه مطلب
پروژه رباتیک 120 ص+ 40 اسلاید + عکس + برنامه و مقالات انگلیسی
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

چکیده

 120 صفحه word

این مقاله الگوریتمی جدید برای مسئله برنامه ریزی مسیرکلی به یک هدف ، برای ربات متحرک را با استفاده از الگوریتم ژنتیک ارائه می دهد .الگوریتم ژنتیک برای یافتن مسیر بهینه برای ربات متحرک جهت حرکت در محیط استاتیک که توسط نقشه ای با گره ها و لینک ها بیان شده است ،بکار گرفته شده است.موقعیت هدف و موانع برای یافتن یک مسیر بهینه در محیط دو بعدی داده شده است .هر نقطه اتصال در شبکه ژنی است که با استفاده از کد باینری ارائه شده است.تعداد ژن ها در یک کروموزوم تابعی از تعداد موانع در نقشه (نمودار)می باشد.

بنابراین از یک کروموزوم با طول ثابت استفاده کردیم.مسیر ربات ایجاد شده ، در مفهوم کوتاهترین مسیر ،بهینه است .ربات دارای محل آغاز و محل هدف تحت فرضیه ای است که ربات از هر محل فقط یکبار می گذرد یا اصلا نمی گذرد.نتایج بدست آمده در شبیه سازی ؛قدرت الگوریتم پیشنهادی را تایید می نماید.

 

 مقدمه

 

مسئله طراحی مسیر ربات متحرک را می توان بصورت ذیل بیان کرد:

داده های مسئله (محل شروع،محل هدف، نقشه اي دو بعدی مسیرهاكه شامل موانع ساكن می باشد).هدف بدست آوردن یک مسير بدون تصادم بین دو نقطه خاص در ایفای معیار بهینه سازی با در نظر گرفتن محدودیت ها (به احتمال زیاد:کوتاهترین مسیر)می باشد. مسئله طراحی مسیر از نظر محاسباتی بسیار پر هزینه است.

با اینکه حجم زیادی از تحقیقات برای حل بیشتر این مسائل انجام شده است،با این وجود،روش های معمول ،غیر قابل انعطاف می باشند.

1.اهداف مختلف بهينه سازي و تغييرات اهداف

2. عدم قطعیت ها در محیط ها

3. محدوديت هاي متفاوت براي منابع محاسباتي

مرور و بازنگری روش های موجود برای حل مسئله طراحی مسیر ،در [1] ارائه شده است . روش هاي زيادي براي ايجاد يك مسير بهينه از قبيل برنامه ريزي ديناميك و روش هاي تبدیل مسافت گزارش شده است .

در روش برنامه ريزي ديناميك اگر نقطه ي شروعSP و نقطه ي هدف GP باشد ، نقطه ي زیر هدف IP است.و روش توليد مسیر ،نحوه تعیین توالی زیر اهداف است که زیر اهداف خود از مجموعه IP (I=1,2,3,…) انتخاب می شوند.ما بايد تمام مسیرهای ممکن را بررسی کرده و مسیر با کمترین  مقدار هزینه را به عنوان مسیر بهینه انتخاب نمائیم.توان محاسباتی بسیار فراوانی بویژه در محیط های دارای زیر اهداف فراوان مورد نیاز است . در روش تبدیل مسافت ،کارطراحی مسیر ،محیطی را با شبکه یکنواخت می پوشاند و فواصل را از طریق فضای خالی ،از سلول هدف،منتشر می کند.قسمت پیشین موج مسافت ،حول موانع و در نهایت از طریق تمامی فضاهای آزاد در محیط جریان می یابد.برای هر نقطه شروع در محیط نمایانگر محل اولیه ربات متحرک ،کوتاهترین مسیر به مقصد،از طریق رفتن به قسمت پائین و از طریق شیب دارترین مسیر نزولی رسم شده است.با این وجود به هنگام وجود دو سلول یا بیشتر جهت گزینش با همان حداقل تبدیل فاصله ابهام مسیرهای بهینه وجود دارد. دو روش مذکور ملزم توان محاسباتی بسیار بالا در محیطی است که دارای تعداد زیاد اهداف فرعی (زیر اهداف)و موانع است.

word+powerpoint+cod+pdf



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: پروژه رباتیک 120 ص+ 40 اسلاید + عکس + برنامه و مقالات انگلیسی,

ادامه مطلب
ارزيابي كيفيت اجرايي ماشين هاي حفاري
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

پروژه پاياني دوره كارشناسي

 

موضوع :

ارزيابي كيفيت اجراييماشينهاي حفاري

 

فهرست مطالب

‏1- مقدمه :. Error! Bookmark not defined.

2- عملکرد و کارايي عمليات حفاري:. Error! Bookmark not defined.

3- عملکرد ماشين رودهدر:. Error! Bookmark not defined.

3-1 مقدمه:. Error! Bookmark not defined.

3-2 پارامترهاي موثر ماشين رودهدر در عملکرد:. Error! Bookmark not defined.

3-2-1 تاثير  نوع و توان ماشين رودهدر بر عملکرد حفاري:  Error! Bookmark not defined.

3-2-2 تاثير نوع سر مته ماشين رودهدر بر هملکرد حفاري :  Error! Bookmark not defined.

3-2-2-1 انواع مته:. Error! Bookmark not defined.

3-2-2-2  تاثير فاصله داري برنده ها در سرمته بر عملکرد دستگاه رودهدر:  Error! Bookmark not defined.

3-3  تاثير پارامترهاي ژئوتکنيکي در عملکرد ماشين رودهدر:  Error! Bookmark not defined.

3-3-1 تاثير مقاومت سنگ:. Error! Bookmark not defined.

3-3-2 تاثير زون چسبنده:. Error! Bookmark not defined.

3-3-3 تاثير مواد ساينده بر عملکرد حفاري:. Error! Bookmark not defined.

4- پيش بيني عملکرد ماشين تمام مقطع:. Error! Bookmark not defined.

4-1 مقدمه:. Error! Bookmark not defined.

4-2 عوامل موثر در عملکرد ماشين تمام مقطع:. Error! Bookmark not defined.

4-2-1 عوامل ژئوتکنيکي موثر در عملکرد ماشين تمام مقطع:  Error! Bookmark not defined.

4-2-1-1 نرخ نفوذ و مقاومت فشاري. Error! Bookmark not defined.

4-3 پيش بيني تجربي عملكرد ماشين حفاري تمام مقطع:  Error! Bookmark not defined.

4-3-1  روش ساده :. Error! Bookmark not defined.

4-3-2 روش چند متغيره:. Error! Bookmark not defined.

4-3-2-1 روش NTH :. Error! Bookmark not defined.

4-3-2- 2 روش  RMi Error! Bookmark not defined.

4-3-2-3 روش CSM.. Error! Bookmark not defined.

4-3-2-4 روش QTBM:. Error! Bookmark not defined.

4-3-2-5 روش RSR:. Error! Bookmark not defined.

4-4 مطالعه موردي پيش بيني تجربي عملکرد ماشين تمام مقطع:  Error! Bookmark not defined.

4-4-1 تونل من:. Error! Bookmark not defined.

4-4-2 تونل پيو:. Error! Bookmark not defined.

4-4-3 تونل وارزو:. Error! Bookmark not defined.

4-4-4 طبقه بنده توده سنگ :. Error! Bookmark not defined.

4-4-5 روابط هاي تجربي :. Error! Bookmark not defined.

4-4-5-1 نرخ پيشروي:. Error! Bookmark not defined.

4-4-5-2 روابط تجربي براي سنگ هاي مختلف:. Error! Bookmark not defined.

4-4-6 مقايسه با روش هاي پيش بيني عملکرد:. Error! Bookmark not defined.

4-4-6-1 مدل RSR:. Error! Bookmark not defined.

4-4-6-2 مدل QTBM:. Error! Bookmark not defined.

5- نتيجه گيری:. Error! Bookmark not defined.

6- منابع:. Error! Bookmark not defined.

 70 صفحه word



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: ارزيابي كيفيت اجرايي ماشين هاي حفاري ,

ادامه مطلب
انواع پستهاي فشار قوي
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

فهرست مطالب

عنوان                                                                               صفحه

فصل اول: انواع پستهای فشار قوی..................................................1

پستهای فشار قوی از نظر عملکرد.................................................1

پستهای فشار قوی از نظر عایق بندی...............................................2

اجزا تشکیل دهنده پستها...............................................................3

فصل دوم :تعاریف واصول کار ترانسفور ماتور..................................15

نحوه اتصال سیم پیچ ها..............................................................18

تپ چنجر..............................................................................19

سیستمهای خنک کننده ترانسها......................................................22

ترانسفورماتورهای اندازه گیری....................................................27

فصل سوم:شینه بندی ................................................................44

انواع شینه بندی.......................................................................45

آثار وقوع خطا........................................................................54

انواع رله های جریان زیاد...........................................................66

انواع تکیه گاه ومقره ها..............................................................67

فصل چهارم: مدار شکن.............................................................78

فرایند رفع اشکال خط................................................................78

انواع مدار شکن ها...................................................................82

مدار شکن های خلا..................................................................92

فصل پنجم:کدگذاری................................................................117        
فصل اول

 

  **انواع پستهاي فشار قوي**

1-   انواع پستهاي فشار قوي از نظر عملكرد

پستهاي از نظر وظيفه اي كه در شبكه بر عهده دارند به موارد زير تقسيم بندي مي شوند

الف: پستهاي افزاينده ولتاژ

اين پستها كه به منظور افزايش ولتاژ جهت انتقال انرژي از محل توليد به مصرف بكار مي روند معمولا در نزديكي نيروگاهها ساخته مي شوند.

ب: پستهاي كاهنده ولتاژ:

اين پستها معمولا در نزديكي مراكز مصرف به منظور كاهش ولتاژ ساخته مي شوند.

 

115 صفحه word



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: انواع پستهاي فشار قوي,

ادامه مطلب
جايگاه فيبر و ادوات نوري در شبكه هاي مخابراتي نسل آينده
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

چكيده

در اين گزارش جايگاه فيبر و ادوات نوري را در شبكه‌هاي مخابراتي نسل آينده بررسي مي‌كنيم.

ابتدا شبكه‌هاي نسل آينده، معماري، مشخصات و اجزا آن را شرح مي‌دهيم سپس تجهيزات NGN و نقش مهم تكنولوژي فيبر نوري را در اين شبكه‌ها عنوان مي‌كنيم.

كلمات كليدي:

NGN, Optical Fibre, Gateway, Switching, WDM, DWDM, PSTN

 

فهرست مطالب

عنوان ......................................... صفحه

1- مقدمه ........................................ 1

2- بررسي اجمالي NGN.............................. 2

         2-1- NGN چيست؟ ......................... 2

         2-2- معماري NGN......................... 4

         2-3- اجزا اصلي NGN...................... 5

3- تجهيزات سوييچينگ ............................. 8

         3-1- اتصالهاي متقابل نوري .............. 9

         3-2- اتصالهاي متقابل فوتوني ............ 10

4- فيبرها و تجهيزات انتقال ...................... 11

         4-1- انواع فيبر و ظرفيت آنها ........... 11

         4-2- اجزا ارسال ........................ 13

         4-3- برد ............................... 16

5- انتخاب معماري شبكه ........................... 17

         5-1- شبكه Shared Ip-only..................... 18

         5-2- شبكه مركب ......................... 18

         5-3- شبكه فيبر ......................... 22

6- Dark Fibre........................................ 23

7- تكنولوژي‌هاي موجود و آينده .................... 24

         7-1- تكنولوژيهاي فيبر .................. 25

         7-2- سوييچينگ نوري ..................... 25

نتيجه گيري ...................................... 27

پيوست............................................ 28

مراجع ........................................... 31

 

50 صفحه word



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: جايگاه فيبر و ادوات نوري در شبكه هاي مخابراتي نسل آينده,

ادامه مطلب
طراحي وساخت دستگاه ثبت كننده سيگنال الكترومايوگرام دو كاناله و مدلسازي فعاليت ايزومتريك ساعد
نویسنده : بابک تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394

پايان نامه كارشناسي

 مهندسي پزشكي

 

عنوان

طراحي وساخت دستگاه ثبت كننده سيگنال الكترومايوگرام دو كاناله و

مدلسازي فعاليت ايزومتريك ساعد

 

چكيده

هدف از اين پروژه ساخت امپلي فاير دو كاناله EMG و مدلسازي فعاليت ايزومتريك ساعد و به دست اوردن رابطه كيفي بين

نيروي وارد بر كف دست و دامنه EMG دو عضله دو سر و سه سر بازو و ميزان نيروي متوسط ايجاد شده در انهاست.

سيگنال EMG دو عضله به وسيله كارت صوتي به كامپيوتر داده شده و از نرم افزار MATLAB براي نمايش و پردازش داده ها استفاده مي شود.

سپس اضافه كردن وزنه هادر كف دست و مطالعه EMG دو عضله و انتگرال قدر مطلق انها روابط مطرح شده در قسمت بالا را به دست مي اوريم.

در بخش مدلسازي پس از ساده سازي به مدلسالزي ماهيچه دو سر بازو مي رسيم كه براي ثبت پاسخ ان از سنسوري

كه خودمان طراحي كرديم استفاده مي كنيم و پاسخ اين سنسور را هم با كارت صوتي به كامپيوتر مي دهيم.

 71 صفحه word

 



:: موضوعات مرتبط: برق، ،
:: برچسب‌ها: طراحي وساخت دستگاه ثبت كننده سيگنال الكترومايوگرام دو كاناله و مدلسازي فعاليت ايزومتريك ساعد,

ادامه مطلب


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.